Hogyan kezdjétek el az esküvő szervezését? Mindennek megvan a maga ideje, csak szépen sorban kell haladnotok és szépen kikristályosodik majd az egész.

Tudtátok, hogy a vendéglista összeírása az egyik legfontosabb lépés az esküvő szervezés szempontjából? Tehát mi az esküvőszervezés menete? Mire kell odafigyelni?

1. Elképzelések egyeztetése. Tervek átbeszélése.

Mielőtt belefogtok a szervezésbe, üljetek le kettesben és beszélgessetek a nagy napról. Tudjátok meg, hogy kinek mi a fontos, mire vágyik, milyen helyszínen stb.
Nagyon fontos, hogy a főbb kérdésekben egyetértsetek, mert így fog gördülékenyen menni a szervezés.

2. Határozzátok meg a létszámot

Beszéljétek meg, hogy mekkora esküvőt szeretnétek tartani, körülbelül hány fő, akit vendégül szeretnétek, tudtok látni.

 3. Vendéglista összeírása

Miután meghatároztátok az esküvő méretét, írjátok össze mindketten, hogy kiket szeretnétek látni az esküvőn, ha egyházi esküvő is lesz, akkor arra is és a lakodalomra is. A létszámhoz igazodva szűkíthetitek vagy bővíthetitek a listát.

4. Helyszín keresése/kiválasztása

Amint kialakult a létszám, ahhoz mérten egyszerűbben el tudtok indulni a helyszín kiválasztásában.  A helyszínnél is fontos, hogy mekkora a befogadó képessége, mennyire megközelíthető, ha néhány vendég nem tudja megoldani a hazautazást, legyen a közelben szálláshely stb.

5. Árajánlatok begyűjtése

Az esküvői helyszínek keresgélése mellett célszerű az ajánlatok begyűjtése, hogy lássátok és össze tudjátok hasonlítani melyik szolgáltató ára mit foglal magába.

6. Időpont meghatározása

Sok esetben a kiválasztott esküvői helyszínen mondják meg, mely napok szabadok és azok közül van lehetőségetek választani, mert már annyira előre lefoglalják az időpontokat, de ha szerencsétek van, akkor Ti választhatok egy konkrét dátumot. Akárhogyan is van, érdemes az időpontot mielőbb kiválasztani, hogy annak alapján tudjatok tovább haladni.

7. Költségvetés összeállítása

Fontos szempont, hogy megbeszéljétek, hogy a terveket anyagilag mennyire tudjátok megvalósítani. Beszéljétek meg, hogy mire mennyit szántok és írjátok össze a tervezett költségeket. Határozzátok meg, hogy mi az a maximum összeg, amelyet az esküvőre szántok. Érdemes mindent összeírni egy táblázatban, hogy a szervezés közben pontosan lássátok, hogy hol tartotok, mire van még keret.

8. Egyéb szolgáltatók keresése

A helyszín és időpont véglegesítése után már elkezdhetitek megkérdezni a fotóst, videóst, vőfélyt/ceremóniamestert, fodrászt, kozmetikust, zenekart/dj-t, dekoratőrt, szertartásvezetőt stb. Az előnyötök az, hogy már konkrét időpontot tudtok nekik mondani, így ők gyorsan vissza tudnak jelezni, hogy szabadok-e még akkor, vagy sem.

Nagyvonalakban így áll össze a szervezés menete, de természetesen még nagyon sok tennivaló van, így érdemes elég időt szánni mindenre, hogy ne kelljen kapkodnotok.

Hasznos tipp: Érdemes nyitnotok egy mappát, amelyben minden információt összegyűjtötök a szolgáltatóktól, hogy amikor kell, ne kelljen keresgélni.